تحدب تعمیم یافته ونتایج مرتبط

thesis
abstract

ابتداتابع میانگین را تعریف می کنیم. سپس تابع پیوسته f رادر نظر می گیریم وفرض می کنیم m و n هر دوتابع میانگین باشند، تحت شرایطی تابع f را m n -محدب می گوییم. در حالت خاص، وقتی که هردو میانگین، میانگین حسابی باشند تحدب معمولی خواهیم داشت. دراین پایان نامه شرایط لازم وکافی برای m n -محدب بودن یک تابع را ارائه می دهیم و رابطه بینm n -?محدب ها را بر حسب اینکه m وn میانگین های حسابی، هندسی و یا هارمونیک باشند، بررسی می کنیم. سپس نتایج مشابهی را برای سری های توانی، به خصوص توابع ابر هندسی و انتگرال های بیضوی نوع اول بیان می کنیم. همچنین در این پایان نامه شرایط کافی برای n m –تحدب توابع تعریف شده با سری مکلورن را ارائه می دهیم. محک ها بر اساس ضرایب مکلورن خواهد بود. نتایج منجر به یک رده نامساوی جدید برای چندین تابع خاص، ازقبیل تابع ابر هندسی گاوس ویک تابع بسل تعمیم یافته می شود.

similar resources

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

full text

بررسی کاربردهای تحدب تعمیم یافته در برنامه ریزی غیرخطی

تحدب و تحدب تعمیم یافته نقش مهمی در برنامه ریزی خطی و غیرخطی، بهینه سازی، نظریه ی کنترل و حل نامساوی های تغییراتی ایفا می کنند. در این پایان نامه نوعی تحدب تعمیم یافته جهت حل مسائل برنامه ریزی غیرخطی مورد استفاده قرار گرفته است و به بیان قضیه ای از کروزیک و فرلند در راستای تحدب تعمیم یافته می پردازیم و نتایجی از آن به دست می آوریم. با استفاده از مشتق جهت دار تعمیم یافته ی کلارک، تعاریف نیمه م...

15 صفحه اول

نابرابری های شبه تغییراتی برداری تعمیم یافته و مسائل بهینه سازی برداری غیر هموار و تحدب تعمیم یافته

در این پایان نامه برخی ویژگی های توابع اینوکس نما و پیش شبه اینوکس که از طریق زیردیفرانسیل های حدی، کلارک-راکفلر و کلارک بدست می آید را بررسی می کنیم. سپس هم ارزی بین نابرابری های شبه تغییراتی برداری و مسائل بهینه سازی برداری را تحت شرط اینوکس نما مورد مطالعه قرار می دهیم. همچنین به بررسی برخی روابط بین جواب نابرابری های شبه تغییراتی برداری تعمیم یافته و جواب موثر یا جواب موثر ضعیف مسأله ی بهین...

قواعد فاینمن در مدل استاندارد تعمیم یافته

 We consider the Lorentz violating extension of the standard model introduced by D. Colladay and V. A. Kostelecky. In this framework, we obtain all Feynman rules for the electroweak part of the standard model extension (SME), for the first time. Among the new obtained interactions one finds new vertices for the Higgs boson that is interesting in the phenomenology of the Higgs particle.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023